fbpx

Brudna kuchnia w pracy – znasz to?

Udostępnij

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

 

Badania pokazują skutki niskiego poziomu higieny w naszych kuchniach firmowych.

Wiecznie brudna kuchnia to zmora administratorów biur. Ale nie tylko. Jak się okazuje higiena w pracy ma znacznie szersze znaczenie. Nieutrzymanie odpowiedniego poziomu czystości w kuchni w biurze może być przyczyną konfliktów w miejscu pracy i problemów z rekrutacją.

Badania przeprowadzone przez ekspertów z firmy Miele wykazały, że brudne kuchnie biurowe powodują konflikty w miejscu pracy i obniżają wydajność firmy.

Aż 9 na 10 ankietowanych pracowników chce lepszego wyposażenia. Natomiast 44% pracowników biurowych twierdzi również, że umiejętności zmywania ich kolegów są znacznie poniżej normy.

Ankieta została przeprowadzona wśród 500 pracowników biurowych. Wykazała, że ​​organizacje mogą napotykać trudności w rekrutacji nowych talentów, jeśli nie mogą zapewnić wysokiej jakości zaplecza kuchennego. W dodatku 54% respondentów przyznaje, że rozważy rezygnację z pracy, jeśli kuchnia nie będzie spełniać ich wymagań.

brudna w pracy, brudne kubki, brudne filiżanki

Dla 45% respondentów nieumyte naczynia są najczęstszą zmorą kuchenną.

Jednocześnie brudne blaty, urządzenia i przepełnione pojemniki na śmieci również pozostawiają w pracownikach niesmak i odrazę. Nic dziwnego, że 75% osób uważa, że ​​ich domowa kuchnia jest znacznie czystsza niż ich pomieszczenia biurowe.

Jak reagujemy na niewłaściwe zachowanie kolegów z pracy?

O niski poziom higieny, w ankietach, obwiniano kolegów z pracy. Badanie pokazało, że pracownicy chętnie pokazaliby swoje niezadowolenie z powodu niewłaściwego zachowania współpracowników. 76% z nich powiesiłaby kartkę z upomnieniem w kuchni. Podczas gdy 41% wydałoby kolegę na oczach wszystkich pracowników i 55% zgłosiłoby winowajcę do kierownictwa.

brudne naczynia, brudna kuchnia w pracy

Wszystko to uwydatnia szeroki wpływ, jaki brudna kuchnia może mieć na szczęście pracowników, ich zadowolenie z pracy oraz wzajemne relacje.

W badaniu podkreślono również, że w wielu kuchniach biurowych brakuje urządzeń potrzebnych do utrzymania wysokiego standardu etykiety kuchennej. Tylko jedna trzecia ma zmywarkę, a nawet wtedy nie wszyscy pracownicy korzystają z urządzeń dostępnych dla ich wygody. Zaledwie co 5 osoba ocenia swoje własne zmywanie jako doskonałe, a co 4 przyznaje, że nie opróżnia zmywarki po zakończeniu cyklu.

Mimo to kuchnia w pracy jest ważnym miejscem ‚życia biurowego’…

Pomimo tych problemów kuchnia biurowa wydaje się być istotną częścią życia zawodowego. Aż 61% respondentów korzysta z urządzeń do kilku razy dziennie. 35% czuje że, kuchnia sama w sobie daje możliwość spotkań towarzyskich. Natomiast 34% lubi mieć dostęp do bezpłatnych napojów, takich jak kawa i herbata.

  •  
  •  

Ponad to badania pokazują potrzebę posiadania lepszych urządzeń w kuchniach biurowych. 47% badanych uważa, że posiadanie większej ilości sprzętu AGD, takiego jak zmywarki, pomogłoby w utrzymaniu wysokich standardów czystości.

Firma Miele zleciła przeprowadzenie niezależnego badania za pomocą Sapio Research w ramach nowej premiery ProfiLine Dishwasher.

Mimo, że badania zostały przeprowadzone w Wielkiej Brytanii to obrazują one skalę problemu dla wszystkich pracowników biurowych, także tych z Polski.

Czy urządzenia wystarczą?

Oprócz dobrego wyposażenia kuchni, bardzo ważne jest zapewnienie bieżącego sprzątania pomieszczenia. W dużych biurach, gdzie pracuje wiele osób, a w dodatku firma przyjmuje gości doskonałym rozwiązaniem jest zamówienie usługi – serwisu dziennego.

Serwis dzienny to usługa polegająca na zapewnieniu w trakcie pracy biura – 1 osoby z serwisu do bieżącego utrzymania czystości w kuchni, toaletach, salach konferencyjnych i strefie wejściowej do biura. Są to kluczowe pomieszczenia, które brudzą się najszybciej. Dodatkowo poza godzinami pracy powinno odbywać się dokładne sprzątanie całej powierzchni biura.

W przypadku mniejszych biur, wystarczy sprzątanie poza godzinami pracy oraz uświadamianie współpracowników, że dbanie o czystość jest nie tylko obowiązkiem ale także ważnym elementem utrzymującym dobre relacje w zespole.

Jeżeli jesteś zainteresowany usługą serwisu, zapraszamy do kontaktu! https://breclean.pl/#home-contact

Wpis powstał na podstawie:

Źródło – https://tiny.pl/ttgqf

 

sprawdź podobne artykuły

Powrót do szkoły i rutyna w sprzątaniu

Mamy juz połowę września. W naszej rodzinie to właśnie wrzesień jest początkiem nowego roku. To w tym momencie robimy podsumowania i plany na kolejny rok. Nie w styczniu. A to za sprawą naszej 4 dzieci :). Trójka z nich jest już w placówkach, także jak się domyślacie układanie naszego planu tygodnia wciąż trwa. Mam nadzieję, że do końca miesiąca już wszystko się wyklaruje. 🙂 Koniec wakacji i początek roku szkolnego to też ustalenie na nowo rutyny każdego dnia. W tym rutyny sprzątania.

czytaj dalej

Czy naprawdę warto zlecić profesjonalne pranie dywanu? 

Odpowiem Wam szczerze. Tak – jeśli tylko Cię na to stać. Jeżeli nie, to rozważałabym czy w ogóle taki dywan kupować.
Ta zasada działa w odniesieniu do każdego innego sprzętu czy wyposażenia Twojego domu.

czytaj dalej

20 miejsc o których większość z nas zapomina podczas wiosennych porządków

Wiosna juz wisi w powietrzu. A tym samym nadchodzi czas wiosennych porządków.
Jest to moja ulubiona pora roku. Wszystko budzi się do życia. Także ja sama ;). Nie wiem jak dla Was, ale dla mnie nie ma lepszej okazji do nadrobienia zaległości jakie nagromadziły się przez zimę we wszystkich zakamarkach domu.
Poniżej przedstawiam Wam listę 20 miejsc, o których wiele z nas zapomina

czytaj dalej